جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
یب

حوزه/ فرماندار ویژه کاشان گفت: طبق سنت دیرینه، آیین سنتی جمعه نشلجی‌ها در سومین جمعه مهرماه(۲۰ مهرماه)، مصادف با هفتم شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر(ع) توسط مردم روستای نشلج و خیل عظیم عزاداران و ارادتمندان از منطقه کاشان در مشهد اردهال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از کاشان حمیدرضا محمدی فشارکی با بیان اینکه این آیین از ساعت ۶ صبح به همراه کاروان پیاده در روستای نشلج به سمت آستان مقدس حضرت آغاز خواهد شد، افزود: ساعت ۸ صبح تجمع کاروان را در محور ورودی اردهال خواهیم داشت.

محمدی فشارکی ادامه داد: یک لاین از محور اردهال، از محل سه راهی روستای نشلج تا ورودی روستای باریکرسف و غیاث‌آباد، تا ساعت ۹ صبح برای عبور هیات پیاده‌روی محدودیت ترافیکی اعمال خواهد شد، همچنین عبور کامیون و خودروهای سنگین در آن ساعت ممنوع می‌شود.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به اینکه راس ساعت ۱۰ ونیم صبح در مجموعه صحن حضرت سلطانعلی(ع) مراسم عزاداری با خطبه‌خوانی سخنرانان کشوری برپا می‌شود، گفت: همزمان با مراسم عزاداری، آیین سنتی تعزیه روستای نشلج در صحن سیدالشهدای حضرت برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: گیت ورودی مجموعه اردهال از ساعت ۱۵ روز پنجشنبه تا جمعه شب، محدودیت ترافیکی اجرا می‌شود و پارکینگ‌هایی که توسط مجموعه ستاد هماهنگی قالیشویان هماهنگ شده‌اند، کنترل ترافیک را پوشش داده و پارک ماشین‌ها خارج از ورودی انجام می‌گیرد.

شایان ذکر است سومین جمعه مهر ماه نیز با عنوان «جمعه نشلجی‌ها»، در بزرگداشت هفتمین روز شهادت سلطان علی بن محمدباقر(ع) توسط مردم روستای نشلج با مراسم سوگواری و تعزیه خوانی و حضور ده‌ها هزار نفر از اقصی نقاط میهن اسلامی در آستان مقدس این امامزاده در مشهد اردهال کاشان برگزار می‌شود.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha